Közzétételi lista
a nemzeti köznevelésről szóló törvény végrehajtásáról szóló 229/2012. (VIII. 28.) Korm. rendelet alapján

Tartalomjegyzék

Felvételi lehetőségek, beiratkozás ideje, egyéb információk
Térítési díjakról
Nyitva tartás rendje
Iskolai tanév helyi rendje
Pedagógiai-szakmai ellenőrzés megállapításai
Szervezeti és működési szabályzat, házirend, pedagógiai program
Pedagógusok szakképzettsége
A nevelő és oktató munkát segítők
Az országos mérés-értékelés eredményei
Az intézmény lemorzsolódási, évismétlési mutatói
Mindennapos testedzés lehetősége
A hétvégi házi feladatok és az iskolai dolgozatok szabályai
Osztályozó vizsgák követelményei
Iskolai osztályok száma, a tanulók létszáma
Iskolai Munkaterv 2024/2025. (kivonatos, rövidített változat)

FELVÉTELI LEHETŐSÉGEK, BEIRATKOZÁS IDEJE, EGYÉB INFORMÁCIÓK

Beiratkozás a 2026/2027-es tanévre: 2026. április 23-án és 24-én

Iskolánkban német nemzetiségi nevelés-oktatás is folyik.

A Fenntartó által indítani engedélyezett osztályok száma: 3 (2 angolos, 1 németes).

Iskolánk a beiskolázási körzetéből – melyet a fenntartó határoz meg – minden jelentkező tanköteles korú tanulót felvesz.
Az első osztályba történő beiratkozás feltétele, hogy a gyermek az adott naptári évben a hatodik életévét augusztus 31. napjáig betöltse, vagy ha ezt csak december 31. napjáig tölti be, a szülő kérje gyermeke felvételét az iskolába a hivatal előzetes véleménye alapján.

Az első évfolyamba történő beiratkozáskor be kell mutatni:

  1. a gyermek születési anyakönyvi kivonatát;
  2. a szülő személyi igazolványát;
  3. a gyermek lakcímkártyáját;
  4. szükség esetén a szakértői bizottság véleményét.

Az iskola beiratkozási körzetén kívül lakó tanulók felvételéről a szülő kérésének, a tanuló előző tanulmányi eredményének, illetve magatartás és szorgalom érdemjegyeinek, valamint az adott évfolyamra járó tanulók létszámának figyelembe vételével az intézményvezető dönt, szükség esetén az jogszabályban rögzített sorsolási eljárást alkalmazza.

TÉRÍTÉSI DÍJAKRÓL

Iskolai bizonyítványmásolatok és másodlatok térítési díja

Az iskolai bizonyítványnyomtatványok – a középfokú felvételi eljáráshoz kapcsolódó bizonyítványmásolatok, másodlatok kivételével – másolatainak, másodlatainak kiadásával összefüggésben nyújtott szolgáltatásokért (a másolat, illetve a másodlat elkészítéséért) az iskola térítési díjat szed. A nyomtatványonként fizetendő 3000 forint térítési díjat a fenntartó részére annak belföldi pénzforgalmi számlájára banki utalással köteles megfizetni.

Másolat: az eredeti dokumentum hitelesített fénymásolata.
Másodlat: az elveszett vagy megrongálódott eredeti dokumentum helyett kiállított dokumentum.

NYITVA TARTÁS RENDJE

Házirend, 7.

7.1. Nyitva tartás

Az intézmény tanítási napokon 7:00 órától 21:00 óráig tart nyitva. A tanulók felügyeletét ezen belül az iskola hétfő-péntek 7:00 órától 16:00-ig, a szülő írásbeli kérelmére 18.00 óráig biztosítja. A tanítás előtti gyülekezés helye az ebédlő az alsó tagozat számára (illetve az ebédlő előtti aula a felső tagozat részére).

A tanulóknak a tanítás kezdete előtt legalább 10 perccel az iskolában kell lenniük. 7:50 utáni érkezés esetén késést írunk be, havi ötnél több késés után a havi magatartás jegyből egy jegyet levonunk. A 8:00 óra utáni késést, valamint bármilyen további tanórai késést a szaktanárnak rögzítenie kel az e-naplóban.

Az osztálytermekbe a tanulók reggel 7:30 után mehetnek be a reggeli ügyeletes pedagógus engedélye után.
A tanulók az iskola létesítményeit, helyiségeit (a mellékhelyiségek kivételével) csak valamelyik nevelő felügyeletével használhatják. Ez alól felmentést csak az iskola igazgatója adhat.
Az iskola épületében az iskolai dolgozókon és a tanulókon kívül csak a hivatalos ügyet intézők tartózkodhatnak, illetve azok, akik erre az iskola igazgatójától engedélyt kaptak.

Az iskolában portaszolgálat működik a nyitva tartás ideje alatt.
Tanuló az iskola épületét csak előzetes szülői engedéllyel, ennek hiányában csak a szülővel (vagy annak meghatalmazottjával) együtt hagyhatja el.

7.2. A szülők és az iskolával tanulói jogviszonyban nem állók benntartózkodásának rendje

  • 7:50-16 óra között a szülő az iskola épületében nem tartózkodhat az alábbi kivételektől eltekintve:
    - ügyintézés a titkárságon az ügyintézési időpontokban
    - pedagógus heti fogadóórájára érkezik
    - előre megbeszélt időpontja van a pedagógussal (a pedagógus ezt a portán is előre jelzi)
    - egyéb rendkívüli esetben (gyermeke rosszul lett, behívatták stb.)
  • A szülő gyermekét reggel a bejáratig kísérheti, és délután 16 óra előtt ott is veheti át. Ez alól az alábbi kivételek vannak:
    - péntek délután 15 óra után a szülők felmehetnek az osztályterembe, és függetlenül a leadott időpontoktól, el lehet vinni a gyerekeket. (Továbbra is csak annak a felnőttnek adjuk ki a gyereket, akiket a szülők erre korábban írásban felhatalmaztak.)
    - nagyobb tárgyak (születésnapi sütemények, dekorációk stb.) behozatalánál, ha a gyerek nem bírja el, a szülő segíthet az osztályterembe vinni azt. Itt is a 7.50-et kérjük betartani.
  • 8-16 óra közt a szülő a leadott kérvények alapján az ott megjelölt időpontban viheti el gyerekét. Ha nem állandó esetről van szó, írásos kérés alapján (e-naplóban, üzenőben, külön papíron) is a bejárathoz küldjük az alsós gyereket. Tanuló az iskola épületét csak a szülő engedélyével, ennek hiányában csak a szülővel együtt hagyhatja el.
  • A pedagógussal való konzultációra a fogadóórák rendje nyújt lehetőséget (kéthavonkénti általános fogadóóra, pedagógus heti fogadóórája, rendkívüli esetben előre egyeztetett fogadóóra). Továbbra is lehetőség van telefonos és e-mailes megkeresésre is, de csak a pedagógus munkaidejében.
  • A házi feladatok elérhetőségére minden osztály helyi rendet alakít ki a tanító és a napközis tanár közreműködésével, amit a szülők számára nyilvánosságra hoz.
  • Ha valamit otthon felejtett a tanuló, a szülő behozhatja, és az erre rendszeresített, a bejáratnál lévő polcokra helyezheti névvel és osztállyal ellátva. Szükség esetén a pedagógiai asszisztensek is megkeresik a nap folyamán az érintett tanulókat.

7.3. A csengetés rendje

A csengetés és a szünetek rendje a tanítási órák és az óraközi szünetek időtartamát határozza meg. A tanítás kezdete 8:00 óra. A tanítási órák időtartama 45 perc, a szünetek időtartama 15 perc.

Becsengetés után a tanulók fegyelmezetten várják a pedagógust az osztálytermekben, illetve az órarend szerint kijelölt szaktantermek előtt. A szaktantermekbe és a tornaterembe csak a szaktanár engedélyével és kizárólag szaktantárgyi felszereléssel lehet belépni! A szünetek alatt az ügyeletes tanár döntése szerint a tanteremben, a folyosón vagy az udvaron kell tartózkodni. (A szünetek rendjének esetleges módosításait az éves munkaterv tartalmazza.)

Udvari szünet esetén a tanulónak jelzőcsöngetéskor kötelessége haladéktalanul az udvart elhagyni és az osztályterembe vonulni.

A csengetés időrendje:

1. óra
2. óra
3. óra
4. óra
5. óra
6. óra
7. óra
8. óra
  8:00-  8:45
  9:00-  9:45
10:00-10:45
11:00-11:45
12:00-12:45
13:00-13:45
14:00-14:45
15:00-15:45
(szünet   8:45-  9:00)
(szünet   9:45-10:00)
(szünet 10:45-11:00)
(szünet 11:45-12:00)
(szünet 12:45-13:00)
(szünet 13:45-14:00)
(szünet 14:45-15:00)

Rövidített órák csengetési időrendje:

1. óra
2. óra
3. óra
4. óra
5. óra
6. óra
7. óra
8. óra
  8:00-  8:40
  8:50-  9:30
  9:40-10:20
10:30-11:10
11:20-12:00
12:10-12:50
13:00-13:40
13:50-14:30
(szünet   8:40-  8:50)
(szünet   9:30-  9:40)
(szünet 10:20-10:30)
(szünet 11:10-11:20)
(szünet 12:00-12:10)
(szünet 12:50-13:00)
(szünet 13:40-13:50)

Az alsó tagozaton az első óraközi szünet a reggeli szünet. Ekkor a tanulók a tantermekben, illetve az iskolai étkezőben étkezhetnek.

Indokolt esetben az intézmény vezetője rövidített órákat és szüneteket rendelhet el. (A rövidített órák időtartama 40 perc, a szüneteké 10 perc.) Rendkívüli helyzetben a rövidített órák időtartamát az igazgató tovább csökkentheti min. 30 perces tanóra erejéig.

7.4. Ügyintézés rendje

Tanítási napokon a hivatalos ügyek intézése az iskolatitkári irodában történik az irodai ajtóra kifüggesztett és a honlapon is megtalálható ügyfélfogadási rend szerint.

Az iskola a tanítási szünetekben a hivatalos ügyek intézésére külön ügyeleti rend szerint tart nyitva. Az ügyeleti rendet az iskola igazgatója határozza meg, és azt a szünet megkezdése előtt a szülők, a tanulók és a nevelők tudomására hozza.

ISKOLAI TANÉV HELYI RENDJE

Évnyitó: 2025. szeptember 1. Reggel 8 órakor. Gyülekezés az osztálytermekben 3/4 8-kor.
Őszi szünet: 2025. október 23-
2025. november 2.
A szünet előtti utolsó tanítási nap: 2025. október 22. (szerda),
a szünet utáni első tanítási nap: 2025. november 3. (hétfő).
Téli szünet: 2025. december 20-
2026. január 4.
A szünet előtti utolsó tanítási nap: 2025. december 19. (péntek),
a szünet utáni első tanítási nap: 2026. január 5. (hétfő).
Félév vége: 2026. január 23. Félévi értesítő: 2026. január 30. (péntek).
Tavaszi szünet: 2026. április 2-
2026. április 12.
A szünet előtti utolsó tanítási nap: 2026. április 1. (szerda),
a szünet utáni első tanítási nap: 2026. április 13. (hétfő).
Utolsó tanítási nap: 2026. június 19.
Tanévzáró: 2026. június 22. Ballagás és tanévzáró ünnepély 17 órakor. Bizonyítványosztás.

PEDAGÓGIAI-SZAKMAI ELLENŐRZÉS MEGÁLLAPÍTÁSAI

1. Pedagógiai folyamatok

A kompetencia értékelése

Fejleszthető területek:
Nem tártunk fel fejleszthető tevékenységet.

Kiemelkedő területek:
Az intézmény alapdokumentumai igényesek. Az intézmény vezetése és a tantestület tagjai elkötelezettek az intézményükben tanuló diákok oktatásában és nevelésében. Az intézmény elismert, évek óta jól és eredményesen működő iskola: bizonyíték rá a többszörös túljelentkezés. Mind a stratégiai, mind az operatív tervek az iskolavezetés irányításával, a tantestület egészének bevonásával készülnek. A dokumentumok tükrözik az egyes munkacsoportok közötti együttműködést.Az intézmény pedagógiai programjával összhangban történik a nevelési-oktatási célok, módszerek, eljárások kiválasztása, kidolgozása, különös tekintettel az integrációban részt vevő, kiemelt figyelmet igénylő tanulókra.Biztosított a fenntartóval a korrekt együttműködés. A pedagógusok felelősséggel és személyes példamutatással végzik munkájukat. Az iskola fő profiljával (nyelvi profil) kapcsolatos tevékenységeket, rendezvényeket éves szinten körültekintően szervezik meg.

2. Személyiség- és közösségfejlesztés

A kompetencia értékelése

Fejleszthető területek:

Még több olyan iskolán belüli vagy kívüli program szervezése, amely a fenntarthatóság témakörére fókuszál. A tanulók szociális hátrányainak precízebb feltérképezése. A közösségfejlesztés jó gyakorlatainak bemutatása. A pedagógiai programmal összhangban lévő önálló tanulástámogatási gyakorlat megvalósítása.

Kiemelkedő területek:
Sok a tartalmas és dokumentált közösségi rendezvény. Az intézmény a személyiség- és közösségfejlesztési feladatokat a Pedagógiai Program célmeghatározása mentén rendkívül sokirányú iskolai- és iskolán kívüli programmal teljesíti az iskola. A különleges bánásmódot igénylő tanulók feltárása, továbbfejlesztése, integrálása. A beszámolókban megjelennek az alapelvek és a feladatok megvalósításának keretei, kiemelve a munkaközösségek és osztályfőnökök tevékenységét. Az iskolavezetés és a nevelőtestület nagy hangsúlyt fektet a szülőkkel való jó kapcsolattartásra. A tanulók szüleivel való kapcsolattartás formái hatékonyan biztosítják a szülők számára, hogy hozzájussanak az intézménnyel és gyermekükkel kapcsolatos információkhoz. Az intézményben megvalósuló közösségfejlesztés, a támogató, segítő attitűd a pedagógus-, tanuló- és szülői közösségek között és közösségeken belül is magas szinten valósul meg. A közösségfejlesztést az intézmény kiemelt feladatként kezeli.

3. Eredmények

A kompetencia értékelése

Fejleszthető területek:

Kidolgozott és a gyakorlatban működő a tanulók tanulási útjának tervszerű követése, az adatok beépítése az önfejlesztésbe. A CSH index és a kompetenciamérés eredménye közötti differencia csökkentése.

Kiemelkedő területek:

A kiemelt nevelési és oktatási célok meghatározása megtörténik, amelyeket az elvárásoknak és a céloknak megfelelően teljesítenek. A tanulók érzelmi, szellemi-kognitív, lelki nevelésének egysége, a gyakorlati, alkalmazható tudás elsajátítására törekszenek. Az intézmény célja a továbbtanulásra való felkészítés is: az iskola erre vonatkozó mutatói jó eredményt mutatnak. Neves középiskolákba nyernek felvételt a diákok. A tehetséggondozás eredményességét mutatja a nagy számú szintén kiemelkedő versenyeredmény, a nyelvvizsgák száma. A munkaközösségek bevonásával történik a pedagógiai folyamatok megvalósításának ellenőrzése, értékelése. A pedagógusok és a pedagógiai munkát segítő szakemberek között hatékony az együttműködés. Az eredményességi mutatók nyilvántartása, az eredmények rendszeres elemzése és azok visszacsatolásának megvalósulása. A belső és külső mérési eredmények intézményi szintű közös elemzése, a szakmai tanulságok levonása és visszacsatolása.

4. Belső kapcsolatok, együttműködés, kommunikáció

A kompetencia értékelése

Fejleszthető területek:
A belső tudásmegosztás gyakoriságának növelése, fejlesztése. A jó gyakorlatok megismertetése, dokumentálása, közzététele a nevelés, oktatás minden résztvevője számára. A belső tudásmegosztás rendszerszintű megvalósítása, dokumentálása.

Kiemelkedő területek:
Az intézményben a szakmai munkaközösségekben és a munkacsoportokban magas szintű szakmai munka folyik, a pedagógusok többszintű együttműködése az intézményi célokkal összhangban történik. A szervezeti kultúra magas szinten van. A pedagógusok szakmai csoportjai maguk alakítják ki működési körüket, önálló munkaterv szerint dolgoznak. Tervezett és szervezett formában zajlik a munkacsoportok közötti együttműködés. Az intézményvezető támogatja a munkaközösségek, pedagógusok munkáját. Az intézményvezetés építhet a minőségi munkát végző munkaközösségekre. Az intézmény több csatornás kommunikációt folytat annak érdekében, hogy minden partnert megfelelően tájékoztasson (szóbeli, papír alapú, email, Kréta, Honlap). Az intézményvezető lehetőséget biztosít a pedagógusok megújulásához, támogatja és ösztönzi az innovációt. (Pl. Erasmus+ programhoz kapcsolódás). A pedagógusok és szülők között nagyon szoros az összefogás.

5. Az intézmény külső kapcsolatai

A kompetencia értékelése

Fejleszthető területek:

Az intézmény a partnerekkel kapcsolatos tevékenységekről nem rendelkezik konkrét tartalom leírással. Több élő kapcsolat kiépítése külső partnerrel. Partneri igényfelmérés készítése és tartalomleírás a partnerekkel való kapcsolatokról. Pályaorientációs lehetőségek bővítése helyi vállalkozók bevonásával. Még több partneri kapcsolat kiépítése. Több Öko-Program szervezése. Panaszkezelési eljárás részletezése.

Kiemelkedő területek:

Nyitott, és lehetőségekkel teli kapcsolatrendszer jellemzi az iskolát. Tájékoztatási kötelezettsége a jogszabálynak megfelelő. A partnerek tájékoztatása rendszeres és szabályozott. Az intézmény közéletben való részvétele nyomon követhető. A tanulók és pedagógusok aktívan részt vesznek a helyi kulturális eseményeken, a kerületi szintű rendezvényeken fontos és elismert az iskola jelenléte. Az intézményi kapcsolatrendszer jól átlátható. Az iskola nyitott a lehetőségekre és jó kapcsolat jellemzi a fenntartóval, önkormányzattal, SZMK közösséggel.

6. A pedagógiai munka feltételei

A kompetencia értékelése

Fejleszthető területek:

Innovációra nyitott szervezeti kultúra működtetése. Pl. ERASMUS+ programba való bekapcsolódás.

Kiemelkedő területek:
Feladatmegosztás, felelősség, hatáskörök tisztázottsága. Az intézmény hagyományápoló tevékenysége. . A vezetőség rendszeresen felméri a szükségleteket, reális képpel rendelkezik a nevelő-oktató munka tárgyi és humánerőforrás-szükségletéről. A különleges bánásmódot igénylő tanulók nevelésének, oktatásának megfelelő tárgyi környezet kialakítása. Jól felszerelt fejlesztő szoba. Az intézményben dolgozó pedagógusok nyitottak az új eszközök, módszerek és technikák megismerésére, elsajátítására, és egyes elemek saját gyakorlatukba történő beépítésére. A pedagógusokban megvan az önfejlesztésre, önképzésre való igény. A hatáskörmegosztás megfelelő az intézményben. Az iskola erőssége a hagyományápolás, a tanórán kívüli programok. Az iskola vezetése támogatja az innovációt, kreatív gondolkodást. Az intézmény alkalmazotti közösségének munkájára, együttműködésére a magas szintű belső igényesség, hatékonyság jellemző.

7. A Kormány és az oktatásért felelős miniszter által kiadott tantervi szabályozó dokumentumban megfogalmazott elvárásoknak és a pedagógiai programban megfogalmazott céloknak való megfelelés

A kompetencia értékelése

Fejleszthető területek:

A szakmai elvárások és az intézményi céloknak való megfelelés terén nem tártunk fel fejleszthető tevékenységet.

Kiemelkedő területek:
Az intézmény Pedagógiai Programja a Kormány és az oktatásért felelős miniszter által kiadott tantervi szabályozó dokumentumokban meghatározott célokhoz igazodik . Jól kidolgozott és összhangban van a nemzeti alaptantervvel (Nat 2012, ill. Nat 2020), a kerettantervvel, valamint BTMN és a sajátos nevelési igényű tanulók oktatásának irányelvében megfogalmazott követelményrendszerrel. A tanítási módszerek, a nevelő-oktató munkát támogató tankönyvek, segédanyagok kiválasztása és alkalmazása rugalmasan, a pedagógiai prioritásokkal összhangban történik. Az intézmény napi gyakorlatában jelen van a folyamatos tájékozódás, az elvárásoknak megfelelés.

SZERVEZETI ÉS MŰKÖDÉSI ZABÁLYZAT, HÁZIREND, PEDAGÓGIAI PROGRAM

A Fillér Utcai Általános Iskola szakmai alapdokumentuma
Az Iskola szakmai alapdokumentuma
A Fillér Utcai Általános Iskola szervezeti és működési szabályzatai
Az Iskola SZMSZ-e
Az Iskola Szülői Fórumának SZMSZ-e
Az Iskola Diákönkormányzatának SZMSZ-e
A Fillér Utcai Általános Iskola házirendje
Házirend
A Fillér Utcai Általános Iskola 2020-as Pedagógiai Programja
Pedagógiai Program 2020

PEDAGÓGUSOK SZAKKÉPZETTSÉGE

Szakképzettség Végzettség Egyéb végzettség,
szakképesítés
Tanított tárgyak
angol szakos nyelvtanár egyetem angol nyelv
általános iskolai tanító testnevelés és sport műveltségi területen, drámapedagógus
általános iskolai tanító matematika műveltségi területen, fejlesztőpedagógus főiskola tanító
földrajz szakos középiskolai tanár, testnevelés szakos tanár egyetem szakvizsgázott pedagógus, közoktatási vezető földrajz, testnevelés és sport
magyar nyelv és irodalom szakos tanár, angol nyelv és irodalom szakos tanár egyetem angol nyelv, magyar nyelv és irodalom
általános iskolai olasz nyelvoktató tanító, magyar nyelv és iroalom szakos tanár főiskola tanító
informatika szakos tanár, technika szakos tanár főiskola digitális kultúra, életvitel és gyakorlati ismeretek, technika és tervezés
számítástechnika szakos tanár, technika szakos tanár főiskola digitális kultúra, informatika
általános iskolai énektanár főiskola etika etika, ének-zene
matematika szakos tanár, földrajz szakos tanár főiskola matematika, földrajz
általános iskolai tanító ember és társadalom műveltségi területen, középiskolai magyartanár egyetem magyar nyelv és irodalom, történelem
általános iskolai tanító vizuális nevelés műveltségi területen főiskola tanító
magyar nyelv és irodalom szakos tanár, angol nyelv és irodalom szakos tanár egyetem angol nyelv
általános iskolai tanító könyvtár szakkollégiumi képzéssel főiskola tanító
matematika szakos tanár, kémia szakos tanár főiskola matematika, kémia
általános iskolai tanító természetismeret műveltségi területen, drámapedagógus főiskola tanító
német nyelvtanár egyetem német nemzetiségi nyelv tantárgycsoport
magyar nyelv és irodalom szakos tanár, ének-zenetanár főiskola könyvtár
magyar nyelv és irodalom szakos tanár, angol nyelv és irodalom szakos tanár egyetem szakvizsgázott pedagógus, közoktatási vezető angol nyelv
matematika szakos tanár, német szakos nyelvtanár főiskola szakvizsgázott pedagógus tehetséggondozás, tehetségfejlesztés szakterületen, közoktatási vezető matematika
gyógypedagógus angol nyelv szakképesítéssel főiskola angol nyelv
rajz és vizuális kommunikáció szakos tanár, vizuális- és környezetkultúra-tanár főiskola rajz és vizuális kultúra
általános iskolai tanító testnevelés és sport műveltségi területen főiskola tanító
általános iskolai tanító rajz szakkollégiumi képzéssel főiskola tanító
német nyelv és irodalom szakos tanár egyetem német nemzetiségi nyelv tantárgycsoport
általános iskolai tanító román nyelvi műveltségi területen
testnevelő tanár - gyógytestnevelő tanár egyetem testnevelés és sport
biológia szakos tanár, kémia szakos tanár főiskola biológia, kémia
általános iskolai tanító magyar nyelv és irodalom műveltségi területen főiskola tanító, irodalom
német nyelv és irodalom szakos tanár egyetem német nemzetiségi nyelv tantárgycsoport
általános iskolai német és nemzetiségi német nyelv és kultúra tanára, ének-zene tanár egyetem német nemzetiségi nyelv tantárgycsoport
általános iskolai tanító matematika műveltségi területen főiskola tanító
oligofrénpedagógia szakos gyógypedagógia tanár főiskola szakvizsgázott pedagógus: speciális pedagógia szakos tanár és szakpedagógus fejlesztés
angol nyelv és irodalom szakos tanár, földrajz szakos tanár főiskola angol nyelv
gyógypedagógus, logopédia szakos tanár és terapeuta főiskola fejlesztés
általános iskolai tanító ének szakkollégiumi képzéssel főiskola szakvizsgázott pedagógus, közoktatási vezető tanító
általános iskolai német nyelvoktató tanító főiskola tanító, német nemzetiségi nyelv tantárgycsoport
általános iskolai tanító rajz szakkollégiumi képzéssel főiskola tanító, rajz és vizuális kultúra
angol nyelv és irodalom szakos tanár, orosz szakos tanár főiskola angol nyelv
általános iskolai tanító testnevelés és sport műveltségi területen főiskola tanító, testnevelés és sport
történelem szakos tanár, orosz szakos tanár főiskola történelem
angol nyelv és irodalom szakos tanár, német nyelv és irodalom szakos tanár egyetem szakvizsgázott pedagógus, közoktatási vezető német nemzetiségi nyelv tantárgycsoport
óvónő főiskola szakvizsgázott pedagógus differenciáló és fejlesztő pedagógia területen tanító
általános iskolai tanító testnevelés szakkollégiumi képzéssel főiskola ének-zene
magyar nyelv és irodalom szakos tanár, orosz szakos tanár főiskola magyar nyelv és irodalom
fizika szakos tanár, matematika szakos tanár egyetem fizika
okleveles némettanár, magyar szakos általános iskolai tanár egyetem német nemzetiségi nyelv tantárgycsoport
általános iskolai tanító német idegen nyelvi műveltségi területen főiskola tanító

A NEVELŐ ÉS OKTATÓ MUNKÁT SEGÍTŐK

Név Munkakör
Huve Zsuzsa iskolatitkár
Nagy-Temesvári Bíborka iskolatitkár
Baráti Andrea pedagógiai asszisztens
Hrabovszky Attila Károlyné pedagógiai asszisztens
Kiss Judit pedagógiai asszisztens

AZ ORSZÁGOS MÉRÉS-ÉRTÉKELÉS EREDMÉNYEI

2003 2004 2006 2007 2008 2009 2010 2011
matematika 6.o. 573 568 519 547 541 1568 1556
országos átlag 500 505 500 499 489 1498 1486
eltérés az országos átlagtól +73 +63 +19 +48 +52 +70 +70
olvasás-szövegértés 6.o. 563 593 542 564 576 1602 1535
országos átlag 500 509 516 519 513 1483 1465
eltérés az országos átlagtól +63 +84 +26 +45 +63 +119 +70
matematika 8.o. 560 557 530 496 1676 1580
országos átlag 494 491 497 484 1622 1601
eltérés az országos átlagtól +66 +66 +33 +13 +54 -21
olvasás-szövegértés 8.o. 524 577 549 514 1653 1540
országos átlag 497 497 506 502 1583 1577
eltérés az országos átlagtól +27 +80 +43 +12 +70 -37

(Megjegyzés: 2003-ban és 2004-ben nem volt 8. évfolyamos mérés, 2006-ban pedig a 6. évfolyamon nem volt központi kiértékelés.)

2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019
matematika 6.o. 1533 1580 1533 1607 1548 1587 1665 1580
országos átlag 1489 1489 1491 1497 1486 1497 1499 1495
eltérés az országos átlagtól +44 +91 +42 +110 +62 +90 +166 +85
olvasás-szövegértés 6.o. 1558 1654 1558 1624 1612 1618 1649 1591
országos átlag 1472 1497 1481 1488 1494 1503 1492 1499
eltérés az országos átlagtól +86 +157 +77 +136 +118 +115 +157 +92
matematika 8.o. 1610 1644 1613 1634 1639 1655 1667 1703
országos átlag 1612 1620 1617 1618 1597 1612 1614 1624
eltérés az országos átlagtól -2 +24 -4 +16 +42 +43 +53 +79
olvasás-szövegértés 8.o. 1666 1587 1580 1628 1674 1612 1627 1668
országos átlag 1567 1555 1557 1567 1568 1571 1602 1608
eltérés az országos átlagtól +99 +32 +23 +61 +106 +41 +25 +60

2021 2022 2023 2024 2025 2026 2027 2028

matematika 4.o.

      1523  
országos átlag       1382
eltérés az országos átlagtól       +141
szövegértés 4.o.       1582
országos átlag       1430
eltérés az országos átlagtól       +152
matematika 5.o.       1594
országos átlag       1467
eltérés az országos átlagtól       +127
szövegértés 5.o.       1625
országos átlag       1504
eltérés az országos átlagtól       +121
történelem 5.o.       1639
országos átlag       1524
eltérés az országos átlagtól       +115
digitális kultúra 5.o.       1539
országos átlag       1450
eltérés az országos átlagtól       +89
matematika 6.o. 1586 1646 1559 1563
országos átlag 1468 1493 1475 1464
eltérés az országos átlagtól +118 +153 +84 +99
szövegértés 6.o. 1614 1602 1527 1574
országos átlag 1478 1475 1432 1440
eltérés az országos átlagtól +136 +127 +95 +134
természettudomány 6.o.   1613 1563 1610
országos átlag   1500 1472 1461
eltérés az országos átlagtól   +113 +91 +149
angol idegen nyelv 6.o.   1719 1604 1688
országos átlag   1500 1474 1480
eltérés az országos átlagtól   +219 +130 +208
német idegen nyelv 6.o.   1904 1873 1943
országos átlag   1500 1471 1468
eltérés az országos átlagtól   +404 +402 +475
történelem 6.o.       1634
országos átlag       1500
eltérés az országos átlagtól       +134
digitális kultúra 6.o.       1593
országos átlag       1500
eltérés az országos átlagtól       +93
matematika 7.o.     1635 1603
országos átlag     1549 1511
eltérés az országos átlagtól     +86 +92
szövegértés 7.o.     1603 1517
országos átlag     1505 1480
eltérés az országos átlagtól     +98 +37
természettudomány 7.o.     1641 1576
országos átlag     1547 1522
eltérés az országos átlagtól     +94 +54
angol idegen nyelv 7.o.     1699 1689
országos átlag     1546 1553
eltérés az országos átlagtól     +153 +136
német idegen nyelv 7.o.     1952 1887
országos átlag     1536 1528
eltérés az országos átlagtól     +416 +359
történelem 7.o.       1607
országos átlag       1518
eltérés az országos átlagtól       +89
digitális kultúra 7.o.       1550
országos átlag       1532
eltérés az országos átlagtól       +18
matematika 8.o. 1649 1695 1592 1738
országos átlag 1609 1602 1586 1578
eltérés az országos átlagtól +40 +93 +6 +160
olvasás-szövegértés 8.o. 1635 1590 1536 1638
országos átlag 1590 1535 1513 1500
eltérés az országos átlagtól +45 +55 +23 +138
természettudomány 8.o.   1649 1610 1678
országos átlag   1587 1569 1554
eltérés az országos átlagtól   +62 +41 +124
angol idegen nyelv 8.o.   1802 1648 1773
országos átlag   1617 1591 1595
eltérés az országos átlagtól   +185 +57 +178
német idegen nyelv 8.o.   2015 1995 1966
országos átlag   1587 1562 1581
eltérés az országos átlagtól   +428 +433 +385
történelem 8.o.       1721
országos átlag       1543
eltérés az országos átlagtól       +178
digitális kultúra 8.o.       1694
országos átlag       1554
eltérés az országos átlagtól       +140


A TANULÓK LE- ÉS KIMARADÁSÁVAL, ÉVFOLYAMISMÉTLÉSÉVEL KAPCSOLATOS ADATOK

2008 2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 2016 2017 2018 2019 2020 2021 2022 2023 2024 2025
Jelenlegi létszám (fő): 495 518 519 539 599 624 617 651 650 650 649 602 580 590 594 582 566 566
ebből jogviszony szüneteltető vagy
egyéni tanrendes (fő):
17 24 24 28 35 40 43 37 40 37 41

26

22 27 20 33 33 32
Idei tanévben
távozottak száma:
9 7 9 4 15 22 32 14 32 22 41 22 58 n.a. n.a. 7 3 8
Idei tanévben
érkezettek száma:
21 16 15 26 58 28 19 29 14 19 26 20 35 n.a. n.a. 22 17 21
Bukott tanulók száma: 3 1 2 2 1 0 2 5 2 1 1 0 0 0 1 0 1 1
Összes bukás száma
(egy tanuló több
tárgyból is bukhat):
7 1 2 6 1 0 5 6 2 1 1 0 0 0 13 0 1 1
Évismétlések száma: 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 0 2 0 0 0

A TANÓRÁN KÍVÜLI EGYÉB FOGLALKOZÁSOK IGÉNYBEVÉTELÉNEK LEHETŐSÉGEI

SPORTFOGLALKOZÁSOK A KOLONICS-TEREMBEN - 2025/2026. (Kis tornaterem)
Hétfő Kedd Szerda Csütörtök Péntek
8:00-13:45
Testnevelés órák
(1-6. óra)
8:00-13:45
Testnevelés órák
(1-6. óra)
8:00-13:45
Testnevelés órák
(1-6. óra)
8:00-13:45
Testnevelés órák
(1-6. óra)
8:00-13:45
Testnevelés órák
(1-6. óra)
14:00-14:45
Kosárlabda
Vasas P. - Fillér Delfinek
Kapornai Dóra
1-2. osztály, leány
14:00-14:45
Testnevelés óra
(7. óra)
14:00-14:45
Testnevelés óra
(7. óra)
14:00-14:45
Gyógytestnevelés
Szőke Judit
1-4. osztály
14:00-14:45
Testnevelés óra
(7. óra)
15:00-15:45
Testnevelés óra
(8. óra)
15:00-15:45
Testnevelés óra
(8. óra)
15:00-15:45
Testnevelés óra
(8. óra)
14:45-15:30
Gyógytestnevelés
Szőke Judit
5-8. osztály
15:00-15:45
Testnevelés óra
(8. óra)
16:00-17:00
Karate
All–Round SE
Egri Tamás
16:00-17:00
Szabadidős
rock and roll
Dósa Márta
16:00-17:00
Karate
All–Round SE
Egri Tamás
16:00-17:00
Szabadidős
rock and roll
Dósa Márta
 
17:00-18:00
Vívás
Vasas Pasarét
Boros György
      17:00-18:00
Vívás
Vasas Pasarét
Boros György
18:30-19:30
Női torna
    18:30-19:30
Női torna
 

SPORTFOGLALKOZÁSOK A HAJÓS-TEREMBEN- 2025/2026. (Nagy tornaterem)
Hétfő Kedd Szerda Csütörtök Péntek
8:00-14:45
Testnevelés órák
(1-7. óra)
8:00-14:45
Testnevelés órák
(1-7. óra)
8:00-13:45
Testnevelés órák
(1-6. óra)
8:00-14:45
Testnevelés órák
(1-7. óra)
8:00-14:45
Testnevelés órák
(1-7. óra)
14:45-15:30
Kosárlabda
Vasas P. - Fillér Delfinek
Kapornai Dóra
2-4. osztály, leány
15:00-16:00
Kosárpalánta
Magyar Zoltán
5-8. osztály
14:00-14:45
Kosárlabda
Vasas P. - Fillér Delfinek
Kapornai Dóra
1. osztály, leány
15:00-16:00
Kosárpalánta
Magyar Zoltán
5-8. osztály
15:00-15:45: 1-2. o. 15:45-16:30: 3-4. o.
Labdarúgás
II. ker. UFC
Bajusz Zoltán
15:30-16:15: 1-2. o. 16:15-17:00: 3-4. o.
Labdarúgás
II. ker. UFC
Bajusz Zoltán
16:00-17:00
Kosárlabda
Magyar Zoltán
Vasas Pasarét
2017-2018.
14:45-15:30
Kosárlabda
Vasas P. - Fillér Delfinek
Kapornai Dóra
2-4. osztály, leány
16:00-17:00
Kosárlabda
Magyar Zoltán
Vasas Pasarét
2017-2018.
16:30-18:00
Kosárlabda
Vasas Pasarét
leány
17:00-18:00
Kosárlabda
Vasas Pasarét
leány
17:00-18:15
Kosárlabda
Magyar Zoltán
Vasas Pasarét
2016.
15:30-17:00
Kosárlabda
Vasas Pasarét
leány
17:00-18:15
Kosárlabda
Magyar Zoltán
Vasas Pasarét
2016.
18:00-19:00
Felnőtt röplabda
18:00-20:00
ITF Taekwon-do
felnőtt
Harmath László
19:00-20:30
RMSE kosárlabda
felnőtt
17:00-18:00
Felnőtt kosárlabda
18:30-19:30
Felnőtt röplabda
18:00-20:00
Iskolai rendezvények
    18:00-20:00
Felnőtt labdarúgás
 

SPORTFOGLALKOZÁSOK AZ UDVARON:

Atlétika - Fillér Gepárdok (2-8. osztály) - kedd, csütörtök 15:30-16:30 (Balázs Zoltán)

A HÁZI FELADATOK ÉS AZ ISKOLAI DOLGOZATOK SZABÁLYAI

A házi feladatok kiadásának és ellenőrzésének alapelvei

  • A házi feladatok korosztálytól függetlenül sarkallják a diákot állandó önellenőrzésre!
  • A házi feladatok segítsék elő a szülők tájékoztatását gyermekük iskolában végzett munkájáról, az iskolában folyó munkáról.
  • A napközis kollégák folyamatosan tájékoztassák a pedagógusokat a házi feladatok mennyiségéről, azok megoldásáról egyénre szabottan is!
  • A házi feladatok mindig kerüljenek ellenőrzésre!
  • Az önálló kutatómunkát, a kötelező tananyagon kívüli ismereteket kívánó feladatok elvégzését – a befektetett munka arányában – jutalmazni kell.
  • Tanítási szünet idejére legfeljebb annyi kötelező házi feladat adható, amennyi egyik óráról a másikra szokásos.
  • A nagyobb elmélyülést, több időt igénylő feladatok kitűzésekor (könyvtári vagy internetes kutatómunka, képzőművészeti alkotás, technikai eszköz készítése) az elkészítés határidejét különös gonddal, a tanulók egyéb kötelezettségeire tekintettel kell megállapítani.
  • A tantervi anyagot meghaladó mennyiségű vagy mélységű ismereteket kívánó feladatokat (pl. versenyfeladatok) csak annak a diáknak lehet kötelezően előírni, aki a versenyzést, illetve az önálló kutató vagy más jellegű alkotómunkát önként vállalta.

Az írásbeli beszámoltatás rendje és korlátai

  • Témazáró dolgozat íratását a szaktanár legkésőbb egy héttel a dolgozatírás előtt bejelenti, a dolgozatot két héten belül kijavítja, egy napon kettőnél több témazáró dolgozatot nem íratunk.
  • Egyéb dolgozat íratását a szaktanár legkésőbb az előző tanítási órán bejelenti, a dolgozatot két héten belül kijavítja;
  • A szaktanár egy tantárgyból nem írat újabb dolgozatot mindaddig, amíg az előző dolgozatot kijavítva ki nem adta a tanulóknak.
  • A félévi és tanév végi minősítés nem alakítható ki csak írásbeli számonkérés alapján született érdemjegyekből azokból a tantárgyakból, amelyek alkalmasak a szóbeli kifejezőkészség fejlesztésére.
  • A diákok írásbeli dolgozatait, beszedett füzetét, beadott munkáját (házi dolgozatok, tanulói kutatómunkák anyaga) rövid időn belül értékelni, javítani kell.
OSZTÁLYOZÓ VIZSGÁK KÖVETELMÉNYEI

A tanulmányok alatti vizsgák rendje

FOGALOM MEGHATÁROZÁS

Tanulmányok alatti vizsgát kell tennie azoknak a tanulóknak, akiknek félévi vagy év végi osztályzatait évközi teljesítményük és érdemjegyeik alapján a jogszabályok és az iskola pedagógiai programja szerint nem lehetett meghatározni. A tanulmányok alatti vizsga általános szabályait a 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet határozza meg. A szabályosan megtartott tanulmányok alatti vizsga nem ismételhető.

Iskolánkban a tanulmányok alatti vizsgák szabályait kell alkalmazni

  • az osztályozóvizsgákra,
  • a javítóvizsgára
  • a pótló vizsgára,
  • a különbözeti vizsgára.

OSZTÁLYOZÓVIZSGA

Osztályozóvizsgát kell tennie a tanulónak – a készségtárgyak kivételével - a félévi és a tanév végi az osztályzat megállapításához, ha

  • felmentették a tanórai foglalkozáson való részvétel alól, tanulmányait egyéni tanrend szerint folytatja
  • engedélyezték, hogy egy vagy több tantárgy követelményeinek az előírtnál rövidebb vagy hosszabb idő alatt tegyen eleget,
  • ha a tanulónak egy tanítási évben az igazolt és igazolatlan mulasztása együttesen a kétszázötven tanítási órát meghaladja, és a nevelőtestület döntése alapján osztályozó vizsgát tehet,
  • ha a tanulónak egy tanítási évben az igazolt és igazolatlan mulasztása együttesen egy adott tantárgyból a t anítási órák harminc százalékát meghaladja, és a nevelőtestület döntése alapján osztályozó vizsgát tehet,
  • ha külföldi tanulmányok után kívánja a tanuló a tanulmányait iskolánkban folytatni, és a külföldön szerzett bizonyítványában iskolánk pedagógiai programjában szereplő valamely tantárgyból az előző évfolyamon nem szerzett minősítést. Ilyen esetben a továbbhaladás feltételeként történő osztályozó vizsga letételének szükségességét az igazgató határozza meg a külföldön szerzett bizonyítvány alapján.

Az osztályozóvizsga időpontját az iskola munkatervében az igazgató határozza meg. A félévi osztályzat megállapításához a félév utolsó tanítási napját megelőző tízedik tanítási nap és a félév utolsó tanítási napja között, a tanév végi osztályzat megállapításához a tanév utolsó tanítási napját megelőző tízedik tanítási nap és a tanév utolsó tanítási napja között.

Az iskola rendszeres látogatása alól felmentett alsó tagozatos tanuló az alábbi tantárgyakból köteles osztályozó vizsgát tenni:

  • magyar nyelv és irodalom, írásbeli és szóbeli vizsga,
  • matematika, írásbeli vizsga,
  • idegen nyelv, szóbeli és írásbeli vizsga,
  • környezetismeret, szóbeli vagy írásbeli vizsga.

Az iskola rendszeres látogatása alól felmentett felső tagozatos, 5-6. évfolyamos tanuló az alábbi tantárgyakból köteles osztályozó vizsgát tenni:

  • irodalom, szóbeli és írásbeli vizsga,
  • magyar nyelv, szóbeli és írásbeli vizsga,
  • matematika, írásbeli vizsga,
  • idegen nyelv, szóbeli és írásbeli vizsga,
  • történelem, szóbeli vagy írásbeli vizsga,
  • természetismeret, szóbeli vagy írásbeli vizsga,
  • digitális kultúra, szóbeli és gyakorlati vizsga.

Az iskola rendszeres látogatása alól felmentett felső tagozatos, 7-8. évfolyamos tanuló az alábbi tantárgyakból köteles osztályozó vizsgát tenni:

  • irodalom, szóbeli és írásbeli vizsga,
  • magyar nyelv, szóbeli és írásbeli vizsga,
  • matematika, írásbeli vizsga,
  • idegen nyelv, szóbeli és írásbeli vizsga,
  • történelem, szóbeli vagy írásbeli vizsga,
  • fizika, szóbeli vagy írásbeli vizsga,
  • kémia, szóbeli vagy írásbeli vizsga,
  • biológia, szóbeli vagy írásbeli vizsga,
  • földrajz, szóbeli vagy írásbeli vizsga
  • digitális kultúra, szóbeli és gyakorlati vizsga.

Az osztályozóvizsga követelményeit tantárgyanként és évfolyamonként a helyi tanterv tartalmazza. A tanuló írásbeli, szóbeli, gyakorlati munkájának értékelését a pedagógiai programban meghatározott elvek figyelembevételével kell végezni. Az osztályozóvizsga eredményéről a félévi értesítőbe, illetve a bizonyítványba írt osztályzattal (szöveges minősítéssel) a tanulót az osztályozó vizsgát követő munkanapon tájékoztatni kell.
Szülő írásbeli kérésére az iskola Pedagógiai Programjában szereplő többi tantárgyból (készségtárgyak) is szervezhető szóbeli, írásbeli vagy gyakorlati ismereteket tartalmazó osztályozó vizsga.

JAVÍTÓVIZSGA

Javítóvizsgát tehet a tanuló, ha

  • a tanév végén legfeljebb két tantárgyból elégtelen osztályzatot kapott,
  • az osztályozóvizsgáról, a különbözeti vizsgáról számára felróható okból elkésik, távol marad, engedély nélkül távozik.
  • az osztályozó vagy különbözeti vizsgán elégtelen osztályzatot kapott. Ebben az esetben a következő vizsgaidőszakban kell javítóvizsgát tenni.

A javítóvizsgát augusztus 15-től augusztus 31-ig terjedő időszakban az igazgató által az iskola munkaprogramjában meghatározott napokon kell tartani. A javítóvizsga eredményéről a bizonyítványba írt osztályzattal (szöveges minősítéssel) a tanulót a javítóvizsgát követő munkanapon tájékozatni kell.

PÓTLÓ VIZSGA

Pótló vizsgát tehet a tanuló, ha a vizsgáról neki fel nem róható okból elkésik, távol marad, vagy a megkezdett vizsgáról engedéllyel távozik. A pótló vizsgát az adott vizsganapon vagy a vizsgázó és az iskola számára megszervezhető legközelebbi, az igazgató által meghatározott napon kell tartani.

KÜLÖNBÖZETI VIZSGA

Különbözeti vizsga valamely iskolából v. tagozatból egy másik típusúba való átmenetkor az addig nem tanult, vagy alacsonyabb fokon tanult tárgyakból, tananyagrészekből teendő.
Iskolánkban abból a tantárgyból vagy tantárgyrészből kell különbözeti vizsgát tennie a tanulónak, amelyet intézményünkben a továbbhaladáshoz szükséges követelményszintű évfolyamnál alacsonyabb évfolyamon teljesített, s amely tantárgy, tananyag ismerete feltétele a sikeres továbbhaladásnak, és ha az évfolyamát megelőző tanév végén nem kapott osztályzatot abból a tantárgyból, amely számára a választott osztályban vagy csoportban kötelező tantárgy lesz.
A különbözeti vizsga időpontját az igazgató az osztályozó vizsgákkal azonos napokra határozza meg. A különbözeti vizsga eredményéről a különbözeti vizsgáról készített jegyzőkönyv alapján a tanulót a különbözeti vizsgát követő munkanapon tájékoztatni kell.

A különbözeti vizsga tantárgyainak, tartalmának meghatározása során mindig egyedileg kell az intézmény vezetőjének és a szakos pedagógusnak döntenie a vizsgára jelentkező tanuló esetében.

Vizsgaidőszakok

A tanulmányok alatti vizsgák időpontját az iskola saját hatáskörben a nevelési-oktatási intézmények működéséről szóló miniszteri rendelet előírásaira tekintettel határozza meg. A vizsgaidőszakot az iskola éves munkaterve, a tanév helyi rendje rögzíti, és arról az intézmény vezetője tájékoztatja a tanulókat. A rendes vizsgaidőszakban bármely vizsgafajta letehető. A rendes vizsgaidőszakok a következők:

  • Félévi: a tanév I. félévét záró, az éves munkaterv által meghatározott félévi osztályozó értekezlet előtti 10 tanítási nap.
  • Év végi: a tanév végén, az éves munkaterv által meghatározott év végi osztályozó értekezlet előtti 10 tanítási nap.
  • Nyári: a nevelési év vége, augusztus hónap utolsó 10 munkanapja.

A vizsgák követelménye

A vizsgák követelménye a helyi tantervben szereplő, az adott tanévre vonatkozó tananyag. Osztályozó vizsgán a tanuló a készségtárgyak kivételével minden tantárgyból beszámol tudásáról.

Pedagógiai Programunk itt olvasható: Pedagógiai Program 2020

ISKOLAI OSZTÁLYOK SZÁMA, A TANULÓK LÉTSZÁMA

Osztály Osztályfőnök (osztályfőnök helyettes) - napközis tanító Létszám
1.A Balássyné Vass Judit - Farhanné Gere Andrea 27 fő
1.B Huberné Szabó Kinga - Budavári Benita 27 fő
1.N Mészáros Mónika - Fehérvári-Kis Enikő 27 fő
2.A Lezsák Barbara - Kátai Dóra 24 fő
2.B Budai Judit - Varga Rebeka Mónika 24 fő
2.N Pinczési Zsuzsa - Gubekné Berényi Krisztina 24 fő
3.A Weimann-Kamarás Csilla - Tanka Erika 27 fő
3.B Menyhárt Dzsennifer - Szathmári Virág 25 fő
3.N Ördög Rövid Gabriella - Bóka Ildikó 19 fő
4.A Madarász Petra 21 fő
4.B Komló Gyöngyi - Váradi László 26 fő
4.N Misics Piroska 25 fő
5.A Fogarasi Judit (Kissné Kovács Anna) 26 fő
5.B Dömötör Andrea (Tatárné Solymosi Anita) 26 fő
5.N Magyar Zoltán (Nagy Mónika) 25 fő
6.A Kobjakov Tamara (Kacsó Viktória) 24 fő
6.B Ádász Edina (Nagy Katalin) 23 fő
6.N Hajszár Hajnalka (Nagy Vanda) 24 fő
7.A Dancsházi Zsuzsanna (Papp Szilvia) 24 fő
7.B Sulyokné Schillerwein Eleonóra (Csongrádi János) 21 fő
7.N Matiszlovicsné Pallos Katalin (Balázs Zoltán) 16 fő
8.A Balla Enikő (Szatmáry Nóra) 14 fő
8.B Sáradyné Kántor Judit (Sárady Gyula) 22 fő
8.N Borosné Nemes Krisztina (Vayainé Horváth Orsolya) 15 fő

ISKOLAI MUNKATERV 2025/2026. (KIVONATOS, RÖVIDÍTETT VÁLTOZAT)

I. A TANÉV RENDJE, ÜNNEPEINK, ÉRTEKEZLETEK

Tanévnyitó értekezlet:
Munkaközösségi értekezletek:
Tanévnyitó, első tanítási nap:
Az első félév vége:
Értesítés a félévéi eredményekről:
Utolsó tanítási nap:

Őszi szünet:
Téli szünet:
Tavaszi szünet:

 

2025. augusztus. 29.
2025. augusztus 21. és 28. között.
2025. szeptember 1.
2026. január 23.
2026. január 30.
2026. június 19.

2025. október 23-tól november 2-ig
2025. december 20-tól 2026. január 4-ig
2026. április 2-től április 12-ig

 
Központi emléknapok és megemlékezések
 
Aradi vértanúk napja:
Október 23-i megemlékezés:
Kommunista és egyéb diktatúrák áldozatai:
Március 15. ünneplése:
Holokauszt áldozatainak emléknapja:
A nemzeti összetartozás napja:
  2025. október. 6. (humán mk. tervében)
2025. október 18. (humán mk. tervében)
2026. február 25. (humán és of.-i mk.)
2026. március 13. (humán mk.)
2026. április 16. (humán és of.-i mk.)
2026. június 4. (humán és of.-i mk.)
 
Iskolai kórus
 
Az iskolánkban az idei tanévtől működik állandó iskolai kórus. Ennek időpontja hétfőnként 7. óra. A foglalkozás ideje alatt más tanórán kívüli tevékenység a kórustagok számára nem folytatható.
 
A tanítás nélküli munkanapok felosztása
 
2025. november 28.

2026. január 10.
2026. január 30.
2026. február 24.
2026. május 18.
2026. június 12.
  DÖK kérés: diáktalálkozó - régi és új diákok találkozója a Fillér-hét keretében. A Fillér-hét zárása.
Pályaorientációs nap
Féléves nevelőtestületi értekezlet
Munkaközösségi belső továbbképzések
Tantestületi kirándulás
Tanulmányi kirándulás
 
Munkanap átszervezés

Központi munkanap átszervezések:

2025. október 18. (szombat) munkanap (október 24. helyett)
2025. december 13. (szombat) munkanap (december 24. helyett)
2026. január 10. (szombat) munkanap (január 2. helyett)

Helyi döntésen alapuló munkanap átszervezés:

2026. május 16. (szombat) munkanap – iskolai Családi Majális. Helyette pihenőnap: február 23 (hétfő)
 
Iskolai szintű ünnepeink, rendezvényeink
 
2025. október 6.
2025. október 23.
2025. november 11.
2025. december 4.
2025. december 13.
2025. december 19.
2026. február 13.
2026. február 24.
2026. március 15.
2026. április 16.
2026. június 4.
2026. június 19.
2026. június 22.
 

Aradi vértanúk napja
szervezett program 18-án
Márton-nap
Mikulás, délelőtti Mikulás-programmal
Luca-nap
Karácsonyi ünnepségek (osztálykarácsonyok)
Iskolai farsang.
diktatúrák áldozatainak emléknapja, 25-én
ünnepély 13-án
Megemlékezés a Holokauszt áldozatairól
Nemzeti Összetartozás Napja
Utolsó tanítási nap, Kiválóságok napja, Egészségnap
tanévzáró, nyolcadikosok búcsúztatása, ballagás, bizonyítványok osztása

     
Tantestületi értekezletek

Minden hónap első hétfőjén (kivétel: szeptember 30. és március 31.) közös értékelés, az aktuális problémák felvetése.
       Alsós értekezletek kezdő időpontja: 13 óra
       Közös értekezletek kezdő időpontja: 14 óra
       Felsős értekezletek kezdő időpontja: a közös értekezletet követően.
       (Októberben próba jelleggel kipróbáljuk, hogy rövidített órák után az
       5. óra után kezdődik az alsós, ezt követően a 6. óra végéig a felsős
       havi osztályozó, majd a nagy közös értekezlet, mely után befejeződhet
       a felsős havi osztályozó értekezlet.)
Szeptember első hetében újabb munkaközösségi értekezletek a tanévi teendők kidolgozásáról.
 
Félévi osztályozó értekezlet:
Félévi értékelő értekezlet:
Tanévvégi osztályozó értekezlet:
Tanévzáró értekezlet:
  2026. január 26.
2026. január 30.
2026. június 19.
2026. június 29.
 
Szülői értekezletek és fogadóórák
 

Szülői értekezlet

első-második évfolyam:
harmadik-negyedik évfolyam:
ötödik-hatodik évfolyam:
hetedik-nyolcadik évfolyam:

Szülői értekezlet a továbbtanulásról:
Februárban:
Május folyamán:

Általános fogadó órák:

2025. november 3., 2026. március 2.

Egyéni fogadóórák:

Az órarendtől függően egyénileg,

 

2025. szeptember 2.
2025. szeptember 3.
2025. szeptember 4.
2025. szeptember 8.

2025. október 13.
félévi értékelés, szülői értekezletek (2026. február első hetében)
a tanévzárás, illetve a tanulmányi kirándulások előkészítése.



az alsóban 16 órától, a felsőben 16:30-tól



feltüntetve a honlapon.
 
Osztályozó vizsgák
 

Az osztályozó vizsgák időpontja az első félév végén:
Az osztályozó vizsgák időpontja a tanév végén:

 

2026. január 13-23.
2026. június 9-19.

II. A TANÉV FŐBB ESEMÉNYEI TÁBLÁZATOS FORMÁBAN

Szeptember
1. hétfő

8:00

16:30
Tanévnyitó
(Megjelenés ünneplő ruhában legkésőbb 10 perccel az ünnepség előtt.)
Szülői fórum
2. kedd16:30Szülői értekezlet az 1. és 2. évfolyam számára
3. szerda16:30Szülői értekezlet a 3. és 4. évfolyam számára
4. csütörtök17:00Szülői értekezlet az 5. és 6. évfolyam számára
8. hétfő17:00Szülői értekezlet a 7. és 8. évfolyam számára
19. péntekNemzetiségi nap német tagozatos alsósoknak
22-26. hétfő-péntekFillérke-hét
26. péntek

Fillérkék (elsősök) avatása
Magyar diáksport napja (Fenntarthatóság)
29. hétfő13:00Pizsamaparti (5. évfolyam)
Október
1-3. szerda-péntekÁllatok világnapja az alsó tagozaton
3. péntekÁllatok világnapja a felső tagozaton (az első órában)
6. hétfőMegemlékezés az Aradi Vértanúkról
8. szerdaSzépolvasási verseny (3. és 4. évfolyam)
10. péntekBolyai matematika verseny
13. hétfő17:00Szülői értekezlet a továbbtanulásról a 6. és a 8. évfolyam számára
18. szombatMUNKANAP - Október 23-i megemlékezés
ŐSZI SZÜNET: 2025. október 23. - 2025. november 2.
A szünet előtti utolsó tanítási nap: 2025. október 22. (szerda),
a szünet utáni első tanítási nap: 2025. november 3. (hétfő).
November
3. hétfő
16:00
16:30
Alsós fogadóórák
Felsős fogadóórák
5. szerda
de.
16:30
Nyílt órák leendő elsősök szüleinek a német nemzetiségi tagozaton
Óvodás foglalkozás a német nemzetiségi tagozatra jelentkezőknek
7. péntekBolyai anyanyelvi csapatverseny iskolai fordulója
11. keddMárton-nap
12. szerda
de.
16:30
Nyílt órák leendő elősök szüleinek az angol tagozaton
Óvodás foglalkozás az angol tagozatra jelentkezőknek
21. péntek

Bolyai anyanyelvi csapatverseny országos döntő
Első negyedéves értékelés az elsősöknél
24-28. hétfő-péntekFillér-hét
24. hétfőZrínyi matekverseny iskolai fordulója
25. keddIskolánk volt dolgozóinak és diákjainak találkozója
27. csütörtökFillér Gála
28. péntekTANÍTÁS NÉLKÜLI MUNKANAP
December
3-4. szerda-csüt.de.Jön a Mikulás!
12. péntekKarácsonyi ajándékkészítő délután az alsó tagozatosoknak
13. szombatMUNKANAP - Luca-napi vásár
19. péntekOsztálykarácsonyok
TÉLI SZÜNET: 2025. december 20. - 2026. január 4.
A szünet előtti utolsó tanítási nap: 2025. december 19. (péntek),
a szünet utáni első tanítási nap: 2026. január 5. (hétfő).
Január
9. péntekBolyai természettudományi verseny
10. szombatTANÍTÁS NÉLKÜLI MUNKANAP – Pályaorientációs nap
14. szerda16:30Óvodás foglalkozás a német nemzetiségi tagozatra jelentkezőknek
21. szerda16:30Óvodás foglalkozás az angol tagozatra jelentkezőknek
22. csütörtökMagyar Kultúra Napja
23. péntekI. félév vége
24. szombatÍrásbeli felvételik a 8. évfolyamosok számára
27. keddVers- és prózamondó verseny a felső tagozaton
30. péntek

TANÍTÁS NÉLKÜLI MUNKANAP
Félévi értesítők elérhetősége az eKrétában
Február
2. hétfő17:00Szülői értekezlet a 7. és 8. évfolyam számára
3. kedd16:30Szülői értekezlet az 1. és 2. évfolyam számára
4. szerda16:30Szülői értekezlet a 3. és 4. évfolyam számára
5. csütörtök17:00Szülői értekezlet az 5. és 6. évfolyam számára
9. hétfőIskolai helyesírási verseny az alsó tagozaton
11. szerda16:30Óvodás foglalkozás a német nemzetiségi tagozatra jelentkezőknek
13. péntekFarsang
18. szerda16:30Óvodás foglalkozás az angol tagozatra jelentkezőknek
20. péntekZrínyi matematika verseny 2. fordulója
23. hétfőSZABADNAP - A majális szombatjáért
24. keddTANÍTÁS NÉLKÜLI MUNKANAP
25. szerdaA kommunista diktatúrák áldozatainak emléknapja
Március
2-6. hétfő-péntekPénzhét
2. hétfő
16:00
16:30
Alsós fogadóórák
Felsős fogadóórák
4. szerdaVers- és prózamondó verseny az alsó tagozaton
13. péntek

Március 15-i ünnepély
Interaktív vetélkedő az alsó tagozaton
16-20. hétfő-péntekNémet tagozatos nyílt hét az 1. és a 3. évfolyamon
17. keddSpelling bee
18. szerda
de.
16:30
Nyílt órák leendő elősök szüleinek a német nemzetiségi tagozaton
Óvodás foglalkozás az német nemzetiségi tagozatra jelentkezőknek
23-tól Elkezdődnek a kompetencia mérések (május 29-ig)
23-27. hétfő-péntekNyílt hét az angol tagozaton
25. szerda
de.
16:30
Nyílt órák leendő elősök szüleinek az angol tagozaton
Óvodás foglalkozás az angol tagozatra jelentkezőknek
27. péntekHúsvéti ajándékkészítő délután az alsó tagozaton
TAVASZI SZÜNET: 2026. április 2. - 2026. április 12.
A szünet előtti utolsó tanítási nap: 2026. április 1. (szerda),
a szünet utáni első tanítási nap: 2026. április 13. (hétfő).
Április
16. csütörtök

Holokauszt magyarországi emléknapja
Olvasni jó!
20-24. hétfő-péntekFenntarthatósági témahét
22. szerda

16:30
Föld napja
Fillérparti
23. csütörtökBeiratkozás
24. péntek

Beiratkozás
Ki mit tud?
Május
6. szerdaIII. Károly megkoronázásának 3. évfordulója az angol tagozaton
16. szombatMajális
18. hétfőTANÍTÁS NÉLKÜLI MUNKANAP
26-tól keddIntézményi mérések első napja az alsó tagozaton
27-29. szerda-péntekBécsi testvériskola látogatása (4.n)
29. péntekKompetencia mérések utolsó napja
Június
4. csütörtökA nemzeti összetartozás napja
5-ig péntekIntézményi mérések utolsó napja az alsó tagozaton
8-11. hétfő-csüt.Focibajnokság az alsó tagozaton
11. csütörtökOsztálykirándulások
12. péntek

TANÍTÁS NÉLKÜLI MUNKANAP
Osztálykirándulások
19. péntek



Utolsó tanítási nap
Kiválóságok napja
Egészségnap
22. hétfő17:00Évzáró és ballagás
Kezdőlap :: Általános bevezető :: Angol tagozat :: Német tagozat :: Óraterv
Az alapítványról :: Fogadó órák, értekezletek :: Tanév rendje :: Iskolai dokumentumok