| 
       E-ügyintézés 
       
      Tisztelt Szülők!
      A 2015. évi CCXXII. törvény az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól értelmében az állampolgároknak biztosítani kell az elektronikus ügyintézés lehetőségét. Ezért a KRÉTA gondviselői felületén egy új menüpont jelent meg: e-ügyintézés. 
      Az új rendszerben az alábbi feladatokat lehet intézni: 
      
        - tanulói mulasztás igazolására szolgáló gondviselői igazolás
 
        - osztály vagy tanórai csoport változtatási kérelem
 
        -  külföldön töltött ideiglenes tanulmányi időszak bejelentése
 
        - magántanulói jogviszony iránti kérvény bejelentése
 
        - vendégtanulói jogviszony bejelentése
 
        - kiiratkozás
 
        - igazgatói engedély diák mulasztásának igazolására gondviselői kérelem benyújtása
 
        - tanulói felmentésre, mentességre szolgáló gondviselői kérelem benyújtása
 
        - bizonyítványmásodlat igénylése
 
        - személyes adatokban bekövetkezett változás bejelentése  
 
       
      A program használatával kapcsolatban az alábbiakban nyújtunk Önöknek bővebb tájékoztatást. 
      1. lépés: Az elektronikus ügy elindítása a KRÉTA napló felületéről: 
      Lépjen be a KRÉTA napló felületére a https://klik034812001.e-kreta.hu/ címen. (Fontos, hogy a gondviselői felhasználói névvel és jelszóval lépjen be. Ha gondja van a belépéssel, vegye fel velünk a kapcsolatot az info@filleriskola.hu e-mail címen keresztül. 
      Belépés után a menüben látja az e-Ügyintézés menüpontot: 
        
      Ezt kiválasztva a program átírányítja Önt az e-ügyintézés felületére és a bejelentkeztetés is automatikusan megtörténik. Ez a felület így néz ki: 
        
      Megjegyzés: Erre a felületre be lehet jelentkezni a Kréta felületétől függetlenül is a https://eugyintezes.e-kreta.hu címen a KRÉTÁ-ban használt gondviselői felhasználói névvel és jelszóval. 
      2. lépés: Az ügy elindítása az e-ügyintézés felületén: 
      Az iskolánkban indítható leggyakoribb ügyek a Tanulmányokkal kapcsolatos ügyintézés részben találhatók, ott kell a megfelelőt menüpontot kiválasztani. A kiválasztás után minden menüpontnál egy űrlap jelenik meg a következő tartalmakkal: 
      ÜGY NEVE: Beiratkozás általános iskolába 
      A bal oldali menüsorból az Ügyintézés indítása menüpontot kiválasztva az alábbi tartalom jelenik meg számítógépe képernyőjén. Ezután a középső felületen a BEIRATKOZÁS listából a Beiratkozás általános iskolába menüpontra kattintva érhető el a kívánt felület, itt kövesse a képernyőn megjelenő utasításokat. 
        
      ÜGY NEVE: Testnevelés alóli felmentési kérelem 
      A bal oldali menüsorból az Ügyintézés indítása menüpontot kiválasztva az alábbi tartalom jelenik meg számítógépe képernyőjén. Ezután a középső felületen a TANULMÁNYOKKAL KAPCSOLATOS ÜGYINTÉZÉS listából az Tanulói felmentésre, mentességre szolgáló gondviselői kérelem benyújtása menüpontra kattintva érhető el a kívánt felület. 
        
      A Kérelem típusa legördülő listából válassza ki a kívánt lehetőséget és töltse ki a többi mezőt, majd kattintson az oldal alján a Beküldés gombra. 
        
      ÜGY NEVE: Etika/hit- és erkölcstan választás 
      A bal oldali menüsorból az Ügyintézés indítása menüpontot kiválasztva az alábbi tartalom jelenik meg számítógépe képernyőjén. Ezután a középső felületen a TANULMÁNYOKKAL KAPCSOLATOS ÜGYINTÉZÉS listából az Osztály vagy tanórai csoport változtatási kérelem benyújtása menüpontra kattintva érhető el a kívánt felület. 
        
      Válassza ki a Tanórai csoport változtatási kérelem lehetőséget, majd a Jelenlegi csoport és a Választott csoport legördülő menükből jelölje ki a szükséges bejegyzéseket, majd kattintson az oldal alján a Beküldés gombra. 
        
      ÜGY NEVE: Tanulói mulasztás igazolása 
      Ez az ügy akkor indítandó, ha 
      
        - az orvos által kiadott igazolást szeretné eljuttatni az iskolába elektronikusan vagy
 
        - a szülői igazolása terhére (évente 3 nap) szeretne a gondviselő benyújtani igazolást vagy
 
        - hivatalos távollétet szeretne bejelenteni (pl.: rendőrségi, bírósági igazolás) vagy
 
        - pályaválasztási célú igazolást szeretne benyújtani (csak 10-12. évfolyamon évente maximum 2 alkalommal)
 
        - iskolai házirendben rögzített egyéb igazolást szeretne benyújtani (minden, ami a többibe nem tartozik bele)
 
        - szolgáltatói igazolást szeretne benyújtani (pl.: busz késése miatt)
 
        - kikérő birtokában szeretné a mulasztást igazolni.
 
       
      A bal oldali menüsorból az Ügyintézés indítása menüpontot kiválasztva az alábbi tartalom jelenik meg számítógépe képernyőjén. Ezután a középső felületen a TANULMÁNYOKKAL KAPCSOLATOS ÜGYINTÉZÉS listából a Tanulói mulasztás igazolása menüpontra kattintva érhető el a kívánt felület. 
        
      A tanuló adatain túl - melyek automatikusan megjelennek - kötelező megadni a mulasztás kezdetét és végét, valamint ki kell választani, hogy milyen típusú igazolás benyújtását indítja. Ha orvosi igazolást választ ki, akkor csatolni kell az orvosi igazolást digitalizálva is (legegyszerűbb lefényképezni). A kérelem indoklása, bár nem kötelező, de segítheti annak könnyebb elbírálását. 
        
      A kérelem a beküldés előtt az Előnézet gomb lenyomásával megtekinthető (egy PDF dokumentum jön létre), s ha mindent rendben talál, akkor a Beküldés gombbal a kérelem beküldhető.  
        A kérelmet NEM kell nyomtatva is eljuttatni az iskolába! 
        Az elbírálásról ezen a felületen kap visszajelzést, amelynek megjelenéséről e-mailben is értesíti Önt a rendszer. 
      ÜGY NEVE: Igazgatói engedély diák mulasztásának igazolására gondviselői kérelem benyújtása 
      Ez az ügy akkor indítandó, ha a szülői 1 napnál hosszabb időszakra szeretné kikérni a gyermekét az iskolából. 
        A tanuló adatain túl - melyek automatikusan megjelennek - kötelező megadni a távollét kezdetét és végét. A kérelem indoklása, bár nem kötelező, de segítheti annak könnyebb elbírálását. Fontos, hogy ilyen típusú kérelem csak előre adható be, azaz az adott napnál korábbi kezdetű kérelem nem indítható. 
        
      A kérelem a beküldés előtt az Előnézet gomb lenyomásával megtekinthető (egy PDF dokumentum jön létre), s ha mindent rendben talál, akkor a Beküldés gombbal a kérelem beküldhető.  
        A kérelmet NEM kell nyomtatva is eljuttatni az iskolába! 
        Az elbírálásról ezen a felületen kap visszajelzést, aminek megjelenéséről e-mailben is értesíti Önt a rendszer. 
      3. lépés: A folyamatban lévő ügyek megtekintése: 
      Az elindított ügyek listája a baloldalon lévő Folyamatban lévő ügyek menüpont alatt érhetők el: 
        
      Amennyiben egy ügy Döntés vagy Lezárt státusba került, akkor érdemes Megtekinteni. 
        A megjelenő oldalon a Határozat fülön tudja a gondviselő megnézni az igazgatói döntést, ami a Megtekintés gombra kattintva PDF formátumban le is tölthető. 
        
      A rendszer teljes használati útmutatója az alábbi linkek alatt található: 
      https://tudasbazis.ekreta.hu/pages/viewpage.action?pageId=17760714 
      vagy 
      Pilot elektronikus ügyintézési rendszerek felhasználói segédlete 
      A rendszer használatával kapcsolatos kérdéseiket, kéréseiket a info@filleriskola.hu e-mail címre küldhetik. 
      Tisztelettel, 
      Kerekes Zsolt 
        intézményvezető 
      Fillér Utcai Általános Iskola 
     |