E-ügyintézés
Tisztelt Szülők!
A 2015. évi CCXXII. törvény az elektronikus ügyintézés és a bizalmi szolgáltatások általános szabályairól értelmében az állampolgároknak biztosítani kell az elektronikus ügyintézés lehetőségét. Ezért a KRÉTA gondviselői felületén egy új menüpont jelent meg: e-ügyintézés.
Az új rendszerben az alábbi feladatokat lehet intézni:
- tanulói mulasztás igazolására szolgáló gondviselői igazolás
- osztály vagy tanórai csoport változtatási kérelem
- külföldön töltött ideiglenes tanulmányi időszak bejelentése
- magántanulói jogviszony iránti kérvény bejelentése
- vendégtanulói jogviszony bejelentése
- kiiratkozás
- igazgatói engedély diák mulasztásának igazolására gondviselői kérelem benyújtása
- tanulói felmentésre, mentességre szolgáló gondviselői kérelem benyújtása
- bizonyítványmásodlat igénylése
- személyes adatokban bekövetkezett változás bejelentése
A program használatával kapcsolatban az alábbiakban nyújtunk Önöknek bővebb tájékoztatást.
1. lépés: Az elektronikus ügy elindítása a KRÉTA napló felületéről:
Lépjen be a KRÉTA napló felületére a https://klik034812001.e-kreta.hu/ címen. (Fontos, hogy a gondviselői felhasználói névvel és jelszóval lépjen be. Ha gondja van a belépéssel, vegye fel velünk a kapcsolatot az info@filleriskola.hu e-mail címen keresztül.
Belépés után a menüben látja az e-Ügyintézés menüpontot:
Ezt kiválasztva a program átírányítja Önt az e-ügyintézés felületére és a bejelentkeztetés is automatikusan megtörténik. Ez a felület így néz ki:
Megjegyzés: Erre a felületre be lehet jelentkezni a Kréta felületétől függetlenül is a https://eugyintezes.e-kreta.hu címen a KRÉTÁ-ban használt gondviselői felhasználói névvel és jelszóval.
2. lépés: Az ügy elindítása az e-ügyintézés felületén:
Az iskolánkban indítható leggyakoribb ügyek a Tanulmányokkal kapcsolatos ügyintézés részben találhatók, ott kell a megfelelőt menüpontot kiválasztani. A kiválasztás után minden menüpontnál egy űrlap jelenik meg a következő tartalmakkal:
ÜGY NEVE: Tanulói mulasztás igazolása
Ez az ügy akkor indítandó, ha
- az orvos által kiadott igazolást szeretné eljuttatni az iskolába elektronikusan vagy
- a szülői igazolása terhére (évente 3 nap) szeretne a gondviselő benyújtani igazolást vagy
- hivatalos távollétet szeretne bejelenteni (pl.: rendőrségi, bírósági igazolás) vagy
- pályaválasztási célú igazolást szeretne benyújtani (csak 10-12. évfolyamon évente maximum 2 alkalommal)
- iskolai házirendben rögzített egyéb igazolást szeretne benyújtani (minden, ami a többibe nem tartozik bele)
- szolgáltatói igazolást szeretne benyújtani (pl.: busz késése miatt)
- kikérő birtokában szeretné a mulasztást igazolni.
A tanuló adatain túl - melyek automatikusan megjelennek - kötelező megadni a mulasztás kezdetét és végét, valamint ki kell választani, hogy milyen típusú igazolás benyújtását indítja. Ha orvosi igazolást választ ki, akkor csatolni kell az orvosi igazolást digitalizálva is (legegyszerűbb lefényképezni). A kérelem indoklása, bár nem kötelező, de segítheti annak könnyebb elbírálását.
A kérelem a beküldés előtt az Előnézet gomb lenyomásával megtekinthető (egy PDF dokumentum jön létre), s ha mindent rendben talál, akkor a Beküldés gombbal a kérelem beküldhető.
A kérelmet NEM kell nyomtatva is eljuttatni az iskolába!
Az elbírálásról ezen a felületen kap visszajelzést, amelynek megjelenéséről e-mailben is értesíti Önt a rendszer.
ÜGY NEVE: Igazgatói engedély diák mulasztásának igazolására gondviselői kérelem benyújtása
Ez az ügy akkor indítandó, ha a szülői 1 napnál hosszabb időszakra szeretné kikérni a gyermekét az iskolából.
A tanuló adatain túl - melyek automatikusan megjelennek - kötelező megadni a távollét kezdetét és végét. A kérelem indoklása, bár nem kötelező, de segítheti annak könnyebb elbírálását. Fontos, hogy ilyen típusú kérelem csak előre adható be, azaz az adott napnál korábbi kezdetű kérelem nem indítható.
A kérelem a beküldés előtt az Előnézet gomb lenyomásával megtekinthető (egy PDF dokumentum jön létre), s ha mindent rendben talál, akkor a Beküldés gombbal a kérelem beküldhető.
A kérelmet NEM kell nyomtatva is eljuttatni az iskolába!
Az elbírálásról ezen a felületen kap visszajelzést, aminek megjelenéséről e-mailben is értesíti Önt a rendszer.
3. lépés: A folyamatban lévő ügyek megtekintése:
Az elindított ügyek listája a baloldalon lévő Folyamatban lévő ügyek menüpont alatt érhetők el:
Amennyiben egy ügy Döntés vagy Lezárt státusba került, akkor érdemes Megtekinteni.
A megjelenő oldalon a Határozat fülön tudja a gondviselő megnézni az igazgatói döntést, ami a Megtekintés gombra kattintva PDF formátumban le is tölthető.
A rendszer teljes használati útmutatója az alábbi linkek alatt található:
https://tudasbazis.ekreta.hu/pages/viewpage.action?pageId=17760714
vagy
Pilot elektronikus ügyintézési rendszerek felhasználói segédlete
A rendszer használatával kapcsolatos kérdéseiket, kéréseiket a info@filleriskola.hu e-mail címre küldhetik.
Tisztelettel,
Kerekes Zsolt
intézményvezető
Fillér Utcai Általános Iskola
|